Langs de Rijn - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu Langs de Rijn - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu

Langs de Rijn

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

28 Juni 2024 | Duitsland, Boppard

Van Euskirchen naar Boppard, 124 kilometer

Ik ben dat eerlijk gezegd niet meer gewend: ontbijten om half zeven en de wekker om kwart over zes. Maar als ambitieuze oudere mannen hadden we een duidelijk doel gesteld: Boppard! Dat is een forse afstand met bovendien een lastig punt tegen het einde van de rit: Koblenz! De naam van die plaats noemen, is voldoende om Luuk onmiddellijk in een depressie te storten. Hij heeft hier in het verleden ‘het een en ander’ meegemaakt. In verband met zijn privacy kan en mag ik hier niet nader op ingaan. Laat ik er niet meer over zeggen dan dat ik nog eens helder en duidelijk het verschil tussen de Rijn en de Moezel heb uitgelegd. Luuk was ervan overtuigd dat alles nu goed zou komen en drong er nogal beslist op aan dat ik De Rode Lijn uit zou zetten. Ik ben nooit te beroerd om een vriend ter wille te zijn. Luuk draaide vastbesloten en zelfverzekerd na een wegomlegging een grote brug over. Boppard stond vervolgens nooit meer op de borden. Enfin, laat ik het hier maar bij houden.

Kent u de term omvolking? Ik constateerde dat wij langs de Rijn zo ongeveer de enigen zijn die nog met spierkracht het rijwiel voortbewegen. Elektrische fietsen met componenten uit vreemde landen verdringen onze eigen Nederlandse merken. Koga, Gazelle en Santos; we worden vreemdelingen, ook in eigen land. Ik verwacht van het nieuwe kabinet dat men deze misstand onmiddellijk keihard aanpakt!

De tocht was overigens geweldig, heerlijk weer, een prachtige Rijn en nu een geweldig terras.

• 28 Juni 2024 - 20:55

Douwien:

Dik verdiend, dat terras! Succes verder mannen!