Euskirchen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu Euskirchen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu

Euskirchen

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

27 Juni 2024 | Duitsland, Euskirchen

Van Effeld naar Euskirchen, 102 kilometer

Ik had het warm vandaag. Opnieuw. Er gingen weer veel bidons doorheen op de tocht langs de Rur. Een geweldig mooie route om tussen de Eiffel en het Ruhrgebied langs een idyllische rivier zonder drukte en verkeer naar de Rijn te rijden. Morgen komen we bij Remagen aan bij de Rijn. De gravelpaden langs de Rur zijn stoffig, maar je kunt lekker doorrijden en de dorpjes zijn allerleukst. Maar in Jülich was het minder leuk. In het centrum van het stadje werd ik klemgereden door een Hertha in een BMW. “Einbahnstrasse, Sie dürfen hier nicht Fahren!” beet de blondaise mij woedend toe. Zij had het bord niet gezien dat fietsers toestaat in beide richtingen te fietsen. Typisch, die onuitroeibare Duitse behoefte om anderen een lesje te leren. Ik viel door haar actie bijna om. Jammer. Ik had graag de zijspiegel van haar BMW meegenomen in mijn val. Ontbijt om zeven uur en dus waren we op tijd in Euskirchen, lekker douchen, de was gedaan en opgehangen voor het raam van het hotel.

Met Luuk heb ik het hier niet over gehad, maar wat ik me toch afvraag is: zou Sjon ons missen? Ik hem wel, en met mij enkele lezers en lezeressen van onze reisverhalen.

Ik mis bijvoorbeeld zijn fijnbesnaarde humor. Waar de grappen van Luuk en mij al snel platvloers worden en andere mensen kwetsen of zelfs wegzetten, is de humor van Sjon altijd op niveau. Sjon heeft steeds klasse en weet mensen middels een kwinkslag of een woordspeling immer in zijn of haar waarde te laten. Een smartelijk gemis, die correcte en opgewekte humorbeleving!

Iets anders: lezers vragen mij hoe het gaat met de muggenbeten. Uitstekend moet ik zeggen, de pillen helpen echt. En ik trek ‘s avonds ook wat langere broeken en shirtjes aan. Het aangekondigde onweer gaat vanavond niet door. Maar ik denk dat ik mijn nieuwe regenhoesjes de komende dagen nog wel nodig zal hebben.


  • 27 Juni 2024 - 23:22

    Anne:

    Dag Henk, Ja jullie samen waren een uniek samenspel van meningen. De èèn interessantere dan de ander, persoons gebonden observatie , maar altijd waardevol om kennis van te nemen. Ik heb er van genoten. Ook van jullie twee samen en vind het jammer dat er geen gezamenlijke reis uit is gekomen.masr zo gaat dat binnen menselijke verhoudingen. Ook dat is goed om vast te stellen. Ik lees jullie verslagen met veel plezier. Groet Anne Miedema


  • 28 Juni 2024 - 08:00

    Ciska:

    Henk,

    Wat weer een feest om jouw teksten te lezen. Ik heb ze zeer gemist!

    En ondertussen merk ik dat je niet toegeeft aan het geraniumbestaan. Hulde en de groeten aan Luuk!


  • 28 Juni 2024 - 09:49

    Marijke:

    ... en ondertussen wel weer "bücken" voor die Duitsers...mooi verslag Henk.

    Sjon mis ik overigens niet.


  • 28 Juni 2024 - 15:55

    Jeannette:

    Ben heel benieuwd naar de platte grappen die er na het incident zijn gemaakt over blonde ( Duitse) vrouwen in het algemeen en hun rijgedrag in het bijzonder! Heerlijk om je verslagen te lezen Henk. Lieve groet, Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Euskirchen

Henk

Onderweg naar een mooie bestemming!

Actief sinds 01 Aug. 2019
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 23964

Voorgaande reizen:

23 Mei 2024 - 15 Juli 2024

Oude mannen op de fiets in 2024

21 Juli 2023 - 15 Augustus 2023

Naar Wenen

01 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

Naar Santiago

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Naar Berlijn

03 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Naar Rome

Landen bezocht: