In de ton - Reisverslag uit Planá nad Lužnicí, Tsjechische Republiek van Henk Franeker - WaarBenJij.nu In de ton - Reisverslag uit Planá nad Lužnicí, Tsjechische Republiek van Henk Franeker - WaarBenJij.nu

In de ton

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

07 Augustus 2023 | Tsjechische Republiek, Planá nad Lužnicí

Van Jesenice naar Planá nad Lužnicí, 47 kilometer

Gister sliepen we in een eenvoudige accommodatie, zeg maar gerust zéér eenvoudig. We sliepen in een ton. Een klein type megapod, als die term u iets zegt. Luuk en Sjon stormden als eersten naar binnen en overzagen het slagveld. Op een minimaal vloeroppervlak waren twee smalle bedjes geplaatst, met daarboven, direct onder het bolle dak, twee babybedjes voor noodgevallen. “Wij slapen beneden” riepen de heren eensgezind naar buiten. Ik had geen idee wat mij te wachten stond.

Na de maaltijd moesten we in het duister door de regen naar de ton. De ton had geen elektriciteit en dus ook geen licht. Bij het lampje van een mobiel wurmden we ons naar binnen. De heren doken snel op hun royale sponde. Daar stond ik. Tussen twee bedden in, met een rechtopstaand trapje naar het babybed. Ik klauterde moeizaam omhoog en wist mezelf in liggende positie te brengen. “Boem” mijn hoofd knalde tegen het gekromde plafond. Ik had aan de ene kant van het bed een hoofdruimte van 50 centimeter, aan de andere kant geen enkele ruimte, door de kromming van het dak. Het bed was 80 centimeter breed. Per saldo had ik veertig centimeter bedbreedte tot mijn beschikking. Er was geen hekwerk dat mij kon behoeden voor een val. De hele nacht lag ik verstijfd op een smal stukje bed, omdraaien was levensgevaarlijk, oprichten onmogelijk. Onder mij hoorde ik genoeglijke slaapgeluiden van mijn vrienden. Tegen zevenen brak de schemering aan. Geradbraakt klauterde ik naar beneden. Buiten regende het.


  • 07 Augustus 2023 - 16:52

    Wim:

    O,o. Henk.

    Dit verhaal was er nooit geweest als jij het niet had moeten doorstaan.

    Die goudvissen hadden meer plek, p.p.

    Jij wist gelukkig nog niet van de bandwissel. Ik heb daar bewonderende woorden over gelezen..

    Met vallen en opstaan werd Mathieu vd Poel wereldkampioen, gisteren. Glorieus.

    Maar julie halen oon de Courant![e-1f609]


  • 07 Augustus 2023 - 20:02

    Sjoerd:

    Jullie gastheer heeft waarschijnlijk een goede slag geslagen toen hij bij de verkoop van rekwisieten van 'Lord of the Rings' op de huisjes uit the Shire stuitte.


  • 07 Augustus 2023 - 21:14

    Tineke:

    Gister een pittige dag.

    En nog een pittige nacht er achteraan!


  • 08 Augustus 2023 - 09:39

    Martha Hofstra:

    Och Henk wat een ellende zo'n fietstocht en wat er nog allemaal bijkomt maar...Dan ben je extra blij om weer fijn thuis te zijn .[e-1f600]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Planá nad Lužnicí

Naar Wenen

Naar Wenen via Praag in juli en augustus 2023

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2023

Op weg naar huis

11 Augustus 2023

Wenen

10 Augustus 2023

Langs de grens, twee

09 Augustus 2023

Fietsen langs de grens

08 Augustus 2023

Bijna droog
Henk

Onderweg naar een mooie bestemming!

Actief sinds 01 Aug. 2019
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 17757

Voorgaande reizen:

21 Juli 2023 - 15 Augustus 2023

Naar Wenen

01 Juni 2022 - 01 Augustus 2022

Naar Santiago

10 Juli 2021 - 21 Juli 2021

Naar Berlijn

03 Augustus 2019 - 30 Augustus 2019

Naar Rome

Landen bezocht: