Goslar en de regen die niet kwam - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu Goslar en de regen die niet kwam - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu

Goslar en de regen die niet kwam

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Juli 2021 | Duitsland, Goslar

Het verhaal van de dag was natuurlijk de regen die niet kwam. Iedereen had het er gister over; morgen zou de Grote Regen komen! We hebben de regenjasjes een uurtje aan gehad. Een paar spetters. Meer niet. Toch was het een pittige dag. Bijna 1000 hoogtemeters, veel gravel en lastige klimmetjes. De Rode Lijn voerde ons langs stille wegen en rustige paden. Het gevolg is dat je een Duitsland ziet dat bijna ontvolkt lijkt te zijn. In de dorpen zie je niemand en op de landwegen is een tegenligger een zeldzaamheid. Een leeg land, denk je. Maar dan kruist onze weg een Autobahn; horen en zien vergaat je, zoveel verkeer dondert daar over de snelweg. In Goslar is het gezellig druk met bezoekers uit binnen- en buitenland. Goslar is een beetje bekend terrein, ik ben er een paar keer eerder geweest. Het blijft een prachtige stadje temidden van prachtige natuur. In de tuin van het hotel drinken we een biertje. In de zon. Heerlijk.

• 15 Juli 2021 - 19:06

Chris:

Hey Henk, even terug gelust vanuit Goslar naar de Wilhelminakade met duster. Het Rome duo heeft gejongd begrijp ik, via een tijdelijk kwartet naar een trio. Boeiend! Goede reis verder!