Naar Verl - Reisverslag uit Verl, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu Naar Verl - Reisverslag uit Verl, Duitsland van Henk Franeker - WaarBenJij.nu

Naar Verl

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 Juli 2021 | Duitsland, Verl

Vroeg opgestaan na een prachtige avond aan de Hafen. Lekker gegeten, een glas rode wijn en met een half oog naar het voetbal gekeken. Aan het ontbijt belt S. zijn huisarts. Per omgaande krijgt hij een bevestiging van zijn tweede prik. Voorlopig is dat probleem opgelost. Op de parkeerplaats nemen we afscheid van Martje, zij gaat naar Winterswijk, wij naar Verl. In het schilderachtige Warendorf drinken we op de markt en kop koffie met Kuchen. Wonderlijk hoe mooi sommige plekken zijn en hoe lelijk andere. De Duitse huizen zijn groot, bot en van grote klinkers. De kozijnen het liefst van kunststof. Langs graan, mais en natuurlijk de steeds smaller wordende Ems rijden we naar Gütersloh.
Daar constateren we dat de Radweg 1 nog een flink aantal kronkels in de aanbieding heeft. We willen sneller en de Mio helpt ons daarbij. Na bijna negentig kilometer zijn we er. De hartelijke hotel mevrouw biedt meteen aan onze bezwete fietskleren in de wasmachine te gooien. Graag!

• 12 Juli 2021 - 18:14

Martje :

Wat je zegt Henk! De Duitse degelijkheid gecombineerd met rolluiken en geraniums, tot je ineens op een sfeervol marktplein komt.
    Ik baal er nu al van dat ik jouw toelichting op Berlijn moet missen. Goede reis!

• 13 Juli 2021 - 08:17

Douwe :